onsdag 18. april 2012

Sykkelbyen Los Angeles

Innlegg om hvordan sykling er blitt trendy i London er under utarbeiding, som lovet. Plutselig var det en del møter med tilhørende sakspapir som kom litt i veien for blogging. Mens dere venter kan dere kikke litt på bilder fra CicLAvia - Los Angeles' sin versjon av Ciclovia (som jeg har lagt ut video om her).

Los Angeles er ikke en by jeg først og fremst forbinder med sykling, den er vel snarere en by som er totalt bygd opp rundt bilen som transportmiddel, men allikevel deltok nærmere 100 000 på CicLAvia søndag 15. april (arrangørens estimat). Arrangementet har også generert masse aktivitet på Twitter og diverse blogger, og det virker som om det har fenget. LAs myndigheter valgte til og med dagen til å annonsere et nytt bike share programme! Som Mark Ruscigno (mannen bak den søte bloggen TrueLoveHealth) tweetet: Gatene i LA er ikke stengt under CicLAvia, det er tusenvis av mennesker som går og sykler på dem! Eller som denne artikkelen sier: A 10-mile long block party! 

Dette er hva som skjer når aktivisme og sunn livsstil kommer sammen (bilder lånt fra Twitter):

Bilde: Fixie @fixiegirls
Bilde: Gerardo Gus Garcia @mozgoz

Bilde: Wilson Bethel @wilsonbethel



Stilig, ikke sant? Kjenner jeg blir i sommerstemning! Du kan lese mer om CicLAvia på arrangøren sine sider eller du kan kikke på noen tilfeldig valgte blogger:
LAstreetsblog
The Design Observer Group

Det kommer nok mer om dette også i et seinere innlegg!

1 kommentar:

  1. Åh, kom sommer! Utrolig kule Bilder :-) Gleder meg veldig til å dra fram sykkelen nå merker jeg.

    SvarSlett