fredag 13. april 2012

Sykle til jobben

I fjor dannet min avdeling på jobben første gang lag i Sykle til jobben-aksjonen. Vi satset på å vinne ved hjelp av sjarm og PR. Vi rekrutterte derfor universitetsdirektøren til laget, bestilte t-skjorter, tok lagbilder og skrev en fyldig begrunnelse for hvorfor vi burde vinne. Og vi vant! I tillegg ble det til at vi diskuterte sykling ved lunsjen, vi sammenlignet ulike løyper, og på regnværsdager ble det alltid tema om noen hadde tatt bilen. De som ikke hadde syklet før fikk erfare at det ble en sånn inngrodd vane at selv på dager med dårlig vær var det en selvfølge å ta sykkelen.

Jeg håper laget mitt er motiverte for å finne fram syklene sine nå som det begynner å bli varmt i været igjen.Og så håper jeg at andre blir motiverte til å lage lignende konkuuranser på sin arbeidsplass. Universitetet i Stavanger er ikke med på den nasjonale aksjonen, vi har laget vår egen variant med styret i bedriftsidrettslaget som koordinerende organ.




4 kommentarer:

  1. Haha, så kult! Kjekt at dere vant også :-).. Det må jo være veldig gøy å samles om noe sånt som dette, spesielt når alle engasjerer seg og det blir en naturlig del av samtalene :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir jo gøy når flere er med. Vet ikke helt hva vi skal finne på i år for å vinne. Mulig at det blir nye t-skjorter: http://www.cafepress.com/+white_organic_womens_tshirt,522223381

      Slett
  2. Jeg må skaffe meg ny sykkel! Foreløbig har jeg er rusten en som har stått ute i hele vinter og hvor gir og bremser ikke funker helt som de skal. Den syklen jeg bruker er en DBS Nostalgi med tre gir fra 80-tallet eller noe. Jeg må gå av i oppoverbakker, for å si det sånn :P Grattis med seiern!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, DBS-syklene var jo fine, men aldri noe gode å sykle på, så vidt jeg husker. Selv hadde jeg en svart og lilla DBS City syns jegå huske. Skal du sykle fram og tilbake til universitetet vil jeg virkelig anbefale å investere i en sykkel med gode gir. Så utrolig verdt det!

      Slett